content na blogu

Wpływ treści na pozycjonowanie sklepu internetowego

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że nie wystarczy stworzenie szybko działającej witryny sklepu internetowego, czy nawet dobre zaopatrzenie, by odnieść sukces. Ważny jest przede wszystkim marketing, a więc tworzenie treści wpływających na pozycjonowanie sklepu, czy to na firmowego bloga, czy portale branżowe z linkowaniem do sklepu. Wyrażenie „Content is a king” nie jest banałem, bo rzeczywiście angażujące treści są najistotniejsze. Warto dowiedzieć się więcej na ten temat.

Pozycjonowanie sklepu internetowego — czy opisy kategorii i produktów mają znaczenie?

Niezwykle ważne jest stworzenie sklepu internetowego responsywnego, który będzie dostosowywał się do wyświetlacza danego urządzenia. Oczywiście można również wybrać stworzenie mobilnej wersji sklepu, jeśli grupa docelowa to osoby korzystające z sieci i robiące zakupy głównie na smartfonach. Gdy kwestie techniczne są ustalone, to oczywiście należy zadbać o odpowiednią treść strony, chodzi nie tylko o dobór kolorów czy miniaturek, a także rozmieszczenia kategorii, czyli czytelny interface, ale również treści, które zawierają frazy kluczowe, na które pozycjonowany będzie sklep. Oczywiście powinny być użyte w naturalny sposób i nie „upchane” na siłę. Ważne jest stworzenie angażującego meta title i meta description dla każdej podstrony. Istotne są również opisy kategorii i produktów. Wbrew obiegowym opiniom, osoby, które wchodzą na strony sklepów często je czytają. Ale powinny być przygotowane w profesjonalny sposób i zawierać odpowiedzi na często zadawane pytania czy też porady dotyczące użytkowania danego produktu. W ten sposób buduje się prestiż marki, ale i zaufanie klientów. Dobrze skonstruowane opisy także poprawiają wyniki pozycjonowania sklepu internetowego. Jeżeli użytkownik znajdzie w nich odpowiedź na zadane w wyszukiwarce pytanie, to jest szansa, że jeśli nie od razu, to w krótkim czasie zakupi dany produkt.

Jak treści blogowe mogą wpływać na pozycjonowanie sklepów?

Wiele sklepów internetowych ma odnośniki do blogów firmowych. Te ostatnie z kolei dzięki odpowiednim treściom kierują czytelników do oferty esklepu. W ten sposób można napędzać zainteresowanie i sprzedaż. Pozycjonowanie e-commerce bardzo często opiera się na tworzeniu specjalistycznych treści na bloga. Ale owo słowo odnosi się tu do artykułów wyczerpująco wyjaśniających dane zagadnienia, a nie do branżowego, często niezrozumiałego dla przeciętnego użytkownika języka. Oczywiście nie znaczy to, że nie można go używać, jednak zawsze w treści powinno się znaleźć wyjaśnienie dla laika. Nie jest to konieczne jedynie wtedy, gdy blogi są skierowane do profesjonalistów z danej branży, co można odnieść np. do działalności B2B w ramach sprzedaży części do maszyn budowlanych. Zatem treści zawsze powinny być dopasowane do odbiorcy docelowego.

content na stronie

Ważny jest tu bezpośredni zwrot do odbiorców. Istotne, by artykuły blogowe były tworzone w odpowiedzi na  pytania najczęściej zadawane przez użytkowników wyszukiwarki Google czy forów branżowych. Im precyzyjniej omawiają problem, tym lepiej wpływają na pozycjonowanie sklepów. Użytkownik sieci, znajdując odpowiedź, może od razu zainteresować się ofertą sklepu i zakupić już konkretny produkt. Dobrze dopasowane treści mogą więc zmniejszać ilość zapytań dotyczących oferty i zwiększać decyzyjność klientów. Warto wiedzieć, że blog firmowy w dość krótkim czasie może spowodować wygenerowanie kilkakrotnie większego ruchu na stronie, pod warunkiem, że pojawiają się na nim wartościowe treści.

Jakich błędów nie należy popełniać tworząc treści w ramach pozycjonowania e-commerce?

Duplicate content jest absolutnie zabroniony. Gdy treści skopiowane z innej witryny pojawią się na stronie, nie tylko popełnia się plagiat, gdyż często treści są chronione na podstawie prawa autorskiego, ale również nie można liczyć na skuteczne pozycjonowanie e-commerce. Nie należy również kopiować treści opisów w ramach własnej strony, gdyż to także obniża jej wartość w wyszukiwarce Google. Dotyczy to nie tylko opisów, ale również bloga. Tworzenie na nim zbliżonych tematycznie, bardzo podobnych artykułów, które dotyczą tego samego zagadnienia także utrudnia pozycjonowanie sklepu internetowego. Konkurują one bowiem ze sobą, co odbija się negatywnie na pozycji bloga i sklepu w wynikach wyszukiwania. Nie należy tworzyć długich bloków tekstu. Warto stosować wypunktowania czy wytłuszczenia ważnych fragmentów. Na końcu istotne znaczenie ma call to action, tak, by przeczytanie treści na blogu spowodowało zainteresowanie się ofertą sklepu, czy najlepiej – zakup produktu. W  artykułach na blogu firmowym nie może zabraknąć linkowania wewnętrznego do sklepu.

Bez wątpienia treść ma wpływ na pozycjonowanie i nie można jej zaniedbywać. Co więcej, trzeba zarówno opisy kategorii, produktów, jak i bloga aktualizować, na bieżąco monitorując wyniki pozycjonowania.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij