Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest doskonałym orężem do walki z nieuczciwymi praktykami konsumenckimi. Wielu przedsiębiorców umyślnie wprowadza swoich klientów w błąd, nakłaniając ich w ten sposób do podjęcia decyzji o zakupie towaru czy usługi. Jeśli stosuje przy tym uporczywe nakłanianie jest to dodatkowo agresywna praktyka konsumencka. Jednak nawet jeśli zawarło się nieuczciwą umowę można od niej odstąpić, a gdy nieuczciwy przedsiębiorca upiera się przy swoim złożyć pozew w sądzie cywilnym. Pomoże nam w tym kancelaria adwokacka.

Akwizycja i sztuczki akwizytorów – czy można dochodzić swoich praw?

Wiele przedsiębiorstw opiera się na chodzeniu od domu do domu i od mieszkania do mieszkania i nakłanianiu lokatora do zakupu produktów lub usług. Niektóre z tych spotkań odbywają się nawet za zgodą lokatora, kiedy dochodzi do prezentacji w jego domu. Nieprawdą jednak jest, że to do czegokolwiek zobowiązuje. Nawet organizując tego typu spotkanie nie trzeba samemu kupować produktu bądź przekonywać do tego zaproszonych gości. Co więcej, jeśli akwizytor proponuje zniżkę na produkty, jeśli podamy numery kilku osób, które zgodzą się na kolejną prezentację u siebie jest to uważane za nieuczciwą praktykę konsumencką, gdyż tak naprawdę chodzi nie o sprzedaż produktu, a poszerzenie grona osób zaangażowanych w prezentacje. Jeśli kupimy produkt w okazyjnej cenie, a potem okaże się, że taki sam znajduje się w sklepie w znacznie niższej cenie również możemy dochodzić swoich praw i zwrotu kosztów od nieuczciwego przedsiębiorcy, który owszem ma prawo sprzedawać towar po niższej cenie, ale nie może przy tym informować, że jest najniższa na rynku czy wyjątkowo okazyjna, gdyż jest to nieuczciwa praktyka konsumencka, o czym przypomina kancelaria adwokacka.

Nieuczciwa praktyka konsumencka – sprzedaż produktów, które mają leczyć dolegliwości, nie poparta żadnymi badaniami i faktami

Zdrowie ma się tylko jedno. Dlatego szeroki rynek związany z usługami prozdrowotnymi próbuje nakłonić konsumentów do kupowania „cudownych” produktów, które zwalczą reumatyzm, pomogą pozbyć się bóli kręgosłupa, czy skurczów. Problem w tym, że często ich działanie nie jest poparte żadnymi badaniami, a prozdrowotne właściwości są wyssane z palca. Oczywiście nie jest to regułą, jednak trzeba uważać na podejrzane produkty i certyfikaty o których się nie słyszało i które trudno zweryfikować. Kupując produkty z fałszywym atestem można narazić się wręcz na pogorszenie swojego stanu. Oczywiście takie praktyki ze strony przedsiębiorców są skrajnie nieodpowiedzialne. Jeśli padłeś ofiarą takich praktyk w Białymstoku, pomoże ci tutejsza kancelaria adwokacka. W Białymstoku toczy się wiele spraw z powództwa cywilnego, a trzeba powiedzieć, że konsumenci nie są tu na straconej pozycji.

Uporczywe nakłanianie do zakupu produktu czy usługi, czyli agresywne praktyki konsumenckie

Klient nasz pan, to znane powiedzenie. Jednak nie wszyscy sprzedawcy się do niego stosują. Jeśli przychodząc do sklepu czy biura czujemy się nakłaniani do podpisania umowy czy zakupu towaru, w taki sposób, że sprzedawca daje nam do zrozumienia, że poświęcił nam czas, w związku z tym powinniśmy zakupić towar lub usługę, to jest to agresywna praktyka konsumencka. Podobnie sprzedawca nie ma prawa grać na emocjach konsumenta i sugerować mu, że jeśli nie kupi danego produktu lub usługi to on straci pracę.

Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami konsumenckimi?

Jeśli już zawarliśmy umowę lub kupiliśmy towar i zostaliśmy wprowadzeni w błąd, który sprawił, że daliśmy się namówić, a tym samym oszukać, możemy dochodzić swoich praw. Jeśli mieszkasz w stolicy województwa podlaskiego pomoże Ci w tym kancelaria adwokacka w Białymstoku. Możesz wnieść sprawę z powództwa cywilnego i uzyskać pisemne oświadczenie publikowane w prasie, a także na stronie przedsiębiorcy o wprowadzeniu klientów w błąd przy danej ofercie. Oczywiście możesz również uzyskać zwrot poniesionych kosztów. Często kancelaria adwokacka, jeśli sprawa dotyczy dużej firmy i jest większa liczba oszukanych osób zaleca pozew zbiorowy, który bardziej godzi w jej wizerunek. Jeśli zostanie uznana wina przedsiębiorcy, jako celowe wprowadzenie klientów w błąd czyli działanie z tzw. czarnej listy, może on otrzymać karę do 10% przychodów z poprzedniego roku podatkowego. Poza tym musi umieścić orzeczenie na swojej stronie.

Warto dochodzić swoich praw jeśli padło się ofiarą nieuczciwych praktyk konsumenckich. Kancelaria adwokacka w Białymstoku zaprasza do skorzystania z porad wszystkich poszkodowanych przez nieuczciwych przedsiębiorców mieszkańców stolicy województwa podlaskiego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ